Transport gratuit pentru comenzile mai mari de 350 RON! Doar in Romania.

Rulmentul este un mecanism ce permite mișcarea de rotație între două componente, una statică și una în mișcare.Există mai multe tipuri de lagăre: de alunecare, magnetice și de rostogolire. Elementele de rulare ale rulmenților sunt asamblate între inele interioare și exterioare, cu sau fără colivie.Cu această structură, in timpul funcționării, poate fi realizată o mișcare lină de rulare.

Avantaje folosirii rulmenților sunt: Frecare minimă la pornire, Abilitatea de a prelua atât sarcini radiale cât și axiale la viteze ridicate de rotație, Ușor de manevrat și întreținut, Poate funcționa în medii extreme (temperaturi ridicate și scăzute), Metode simple de lubrifiere.

Tipuri de rulmenți:

1. RULMENȚI RADIALI CU BILE.

Aceștia sunt disponibili într-o varietate de dimensiuni și sunt cei mai populari între toți rulmenții cu bile. Acest tip de rulment susține sarcina radială și un anumit grad de sarcină axială în ambele direcții simultan

Tipul capsulat (protejat/etanșat)

Rulmenții radiali cu bile etanșați sau protejați simplifică structura de etanșare a aplicațiilor și sunt concepuți pentru a fi utilizați cu un inel interior rotativ. Gresarea nu va fi necesară deoarece acești rulmenți sunt pre-lubrifiați.

Tipuri cu inel de oprire

Rulmenți cu un inel de oprire pot fi poziționați în carcasă cu ușurință, deoarece inelul de oprire facilitează poziționarea axială.

Rulment cu bile pe două rânduri

Rulmenții cu bile pe două rânduri se adaptează la aplicații cu sarcină mai mare și sunt disponibili în versiuni cu etanșare simplă/dublă. Sunt oferiți într-o gamă largă de selecție de rulmenți.

Rulmenți foarte mici și miniaturali cu bile

Tipul deschis este utilizat pe scară largă. De asemenea sunt disponibile tipuri protejate/etanșate și tipul cu flanșă; acesta din urmă este ușor de poziționat pe direcția axială.

2. RULMENȚI RADIAL-AXIALI CU BILE

Rulmenții radial-axiali cu bile pe un singur rând și rulmenți radial-axiali cu bile împerecheați

Unghiurile standard de contact sunt de 15°, 30° și 40°. Acestea sunt identificate prin codurile suplimentare, respectiv "C", "A" (omis) și "B". Rulmenții cu un unghi mai mic de contact sunt mai potriviți pentru aplicații care implică rotație de mare viteză. Cei cu un unghi mai mare de contact prezintă rezistență superioară la sarcină axială

Rulmenți radial-axiali cu bile pe două rânduri

Acest tip de rulmenți este format din doi rulmenți radial-axiali cu bile pe un singur rând potriviți spate în spate, cu inele interioare și exterioare integrate.

Rulmenți cu bile cu contact în patru puncte

Acești rulmenți au un unghi de contact de 35° și un inel interior împărțit în două bucăți inelare. Ei sunt potriviți pentru aplicații care implică fie încărcare axială sau combinată, în cazul în care sarcina axială reprezintă cea mai mare parte a sarcinii. Un alt avantaj este acela că ei sunt capabili de a suporta sarcini axiale și un anumit grad de încărcare radială.

3. Rulmenți cu role conice pe un singur rând

Rulmenții cu role conice pe un singur rând sunt capabili să suporte sarcină radială și axială într-o singură direcție, simultan. Deoarece o componentă axială de forță este produsă când acest tip de rulment este încărcat radial, doi sau mai mulți rulmenți trebuie potriviți și utilizați împreună. Există tipuri de rulmenți standard, medii și abrupt, care diferă prin dimensiunea unghiului de contact.

4. Rulmenți cu role cilindrice pe un singur rând

Tipurile NU și N prezintă performanța cea mai bună când sunt utilizați ca rulmenți pentru capătul liber, deoarece se adaptează într-o anumită măsură la mișcarea axială a arborelui în raport cu poziția carcasei. Tipurile NJ și NF suportă sarcină axială într-o singură direcție, în timp ce tipurile NUP și NH pot suporta un anumit grad de încărcare axială în ambele direcții.

5. Rulmenți cu ace

Rulmenții cu role tip ace reprezintă o alternativă economică pentru aplicații care necesită un spațiu minim pentru a susține o sarcină dată la o viteză dorită.

Ei pot fi o alegere ideală datorită capacității lor de a gestiona un anumit nivel de viteză și de capacitate de încărcare, având însă cea mai mică secțiune transversală dintre toate tipurile de rulmenți cu role.

Durabilitatea rulmentilor

Durabilitatea unui rulment este numărul de rotații sau de ore pe care le poate efectua, înainte de apariția primelor semne de oboseală a materialului pe căile de rulare ale inelelor sau pe corpurile de rostogolire. Pentru a ține cont în calcul numai de oboseala materialului pe suprafețele active ale rulmentului trebuie respectate următoarele condiții:

1.Forțele și turațiile care stau la baza calculului rulmentului trebuie să corespundă condițiilor reale de funcțioare.

2.Să se asigure o ungere corespunzătoare pe întrega perioadă de funcționare.

3.Dacă încarcarea rulmentului este mică, ieșirea sa din uz nu se datorează materialului, ci uzurii.

4.Practica în exploatare a arătat că scoaterea din uz a unui număr însemnat de rulmenți are drept cauze altele decât oboseala materialului, ca: alegerea nepotrivită a rulmentului în nod, exploatarea necorespunzătoare, ungerea necorespunzătoare, pătrunderea de corpuri străine în rulment etc.

Sarcina de bază

Sarcina dinamică de bază Cr se folosește la determinarea dimensiunii rulmenților care se rotesc sub sarcină. Aceasta reprezintă sarcina admisibilă pentru care rulmentul are o durabilitate de un milion de rotații și este calculată în conformitate cu ISO 281.

Sarcina statică

Sarcina statică de bază Cor indicată în cataloagele de rulmenți pentru fiecare tipodimensiune de rulment, se ia în calcul când rulmentul staționează, are oscilații reduse, are turație redusă (n < 10 rot/min) sau când în timpul rotirii aceștia trebuie să preia socuri mari de scurtă durată. În acest caz, siguranța în exploatare este determinată de mărimea deformațiilor de pe calea de rulare a rulmentului.